GYIK

NAV információk

 

NAV 1.1 átállás

2019.06.04-től új módosítások lépnek érvénybe a NAV Online adatszolgáltatással kapcsolatban. A módosítások miatt kategorizálni kell a mennyiségi egységeket, melyre a NAV a következő típusokat határozta meg: 

Mennyiségi egység csoportok

Darab

Kilogramm

Tonna

Kilowatt óra

Nap

Óra

Perc

Hónap

Liter

Kilométer

Köbméter

Méter

Folyóméter

Karton

Doboz

Saját/Egyedi mennyiségi egység

Ennek alapján a szoftverben lehetőséget biztosítottunk a megfelelő beállítások elvégzésére.

Az első bejelentkezés alkalmával egy figyelmeztetés fogad minket, ahol el tudjuk végezni a beállítást, vagy a Beállítások/Rendszer beállítások/Mértékegységek menüben is elvégezhetjük az összepárosítást.

Amennyiben nem élünk az első két lehetőséggel a számla ellenőrzése során is figyelmeztetni fog a program, hogy a számlán szereplő tételek mennyiségi egységéhez nincs hozzá rendelve a NAV kategória. Ezt a beállítást itt is el tudjuk végezni, amit a szoftver megjegyez így ismételten már nem kell hozzányúlni ehhez a beállításhoz.

Július elsejétől a NAV-nak automatikusan le kell jelentenem a számláimat 100.000 Ft adótartalom felett. Ezt tudni fogja a rendszer?

A rendszer le van fejlesztve a NAV összekötésre. A szükséges lépéseket elvégezve, a BizXpert automatikusan küldi az adatokat a NAV-felé. A lépésekről itt olvashat bővebben: https://www.kulcs-soft.hu/nav

Program használatának lejelentése a NAV felé

A Beállítások menüben a Névjegy pont alatt minden a bejelentéshez szükséges adatot meg lehet találni ami a bejelentéshez szükséges.

A lejelentést Online Számlázó Rendszerként kell megtenni.

Hogy tudom a NAV felé lejelenteni a számlákat?

A 2018.07.01-jétől életbe lépő NAV online adatszolgáltatási jogszabály bevezetésével azon számlák, melynek ÁFA tartalma 100.000 Ft, vagy a feletti, automatikusan lejelentésre kerülnek a programon keresztül.

100.000 Ft alatti ÁFA tartalmú számlákat a régi módszer szerint kell lejelenteni. A Beállítások / NAV adatszolgáltatás / NAV xml menüpontban van erre lehetőség.

A cím nincs NAV kompatibilis bontásban, hogyan jelenthetem le így a számláimat?

A NAV által előírt sémában 3 kötelező mező van, ez az irányítószám, a település és a közterület neve.

NAV regisztráció

A 2018.07.01-jén bevezetésre kerülő NAV online bekötés azt jelenti, hogy innentől a 100.000 Ft ÁFA, vagy a feletti tartalommal rendelkező számlákat automatikusan küldi a rendszerünk manuális beavatkozás nélkül a NAV-nak, ha számlázó programmal számláznak.

A NAV regisztrációról és a folyamatról bővebben tájékozódhatsz az alábbi linkre kattintva.

http://www.kulcs-soft.hu/hogyan-kell-regisztralnia-a-nav-oldalan


NAV-bekötés július 1-jétől – így regisztráljon néhány lépésben a NAV Online Számla rendszerébe.

Elakadt a regisztráció folyamata közben? Információra lenne szüksége, de nem tudja kihez forduljon? Mi segítünk Önnek, kövesse néhány lépésünket a sikeres regisztrációért.

1. Regisztrálja a cég  törvényes képviselője a vállalkozást, valamint az Elsődleges felhasználót a NAV Online Számla Rendszerébe. Ehhez látogasson el az https://onlineszamla.nav.gov.hu/ oldalra is. A sikeres regisztrációhoz a vállalkozás törvényes képviselőjének Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie.

Amennyiben további információra lenne szüsége, tájékozódjon a NAV forródrótján, az alábbi telefonszámon:


1819,

 vagy a nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes oldalon.

2. Hozzon létre minimum egy technikai felhasználót. Technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre, a “FELHASZNÁLÓK” oldalon az “ÚJ FELHASZNÁLÓ” panel kijelölése után a “TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ” opcióra kattintva. A technikai felhasználó szerepe létfontosságú a zökkenőmentes kommunikáció érdekében a számlázó szoftver és a NAV Online Számla rendszere között.

A működéshez friss Windows verzió szükséges, mivel az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt a NAV Online Számlázó Rendszere által nem támogatott, nem kommunikálnak egymással. Az ezeken elfutó böngészők nem alkalmasak az adatszolgáltatásra, mivel a biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Amennyiben részletesebb útmutatóra van szüksége, kérem kattintson az alábbi linkre és ezen belül a bővebb információk megtekintésére, ahol képernyőfotókkal ábrázolva segítjük a regisztráció folyamatát.

http://www.kulcs-soft.hu/nav

Legolvasottabb cikkünk az 5 leggyakoribb kérdésről szól a számlázó bekötéssel kapcsolatban:

http://szamlaexpert.blog.hu/2018/06/14/az_5_leggyakoribb_kerdes_a_nav-bekotessel_kapcsolatban

Egy NAV bekötés kisokost is találtok a Kulcs-Soft oldalán, ahol szintén hasznos információkat tudtok olvasni, röviden:

http://www.kulcs-soft.hu/hirek/nav-bekotes-tulelo-kisokos

NAV-bekötés: Technikai felhasználó

A technikai felhasználó szerepe létfontosságú a zökkenőmentes kommunikáció érdekében a számlázó szoftver és a NAV Online Számla rendszere között.

A működéshez friss Windows verzió szükséges, mivel az adatszolgáltatás a Windows XP és Vista alatt a NAV Online Számlázó Rendszere által nem támogatott, nem kommunikálnak egymással. Az ezeken elfutó böngészők nem alkalmasak az adatszolgáltatásra, mivel a biztonság szempontjából nem megbízhatóak.

Amennyiben részletesebb útmutatóra van szükséged kövesd az alábbi pontokat, ahol képernyőfotókkal ábrázolva segítjük a regisztráció folyamatát.

Technikai felhasználó megadása a szoftveren belül



 

Az adatszolgáltatás teljesítéséhez szükséges rögzíteni a NAV által biztosított technikai felhasználó adatokat.

Ezt a következő módon lehet megtenni:

Beállítások ikon (narancssárga fogaskerék) -> NAV adatszolgáltatás opció -> Technikai felhasználó



Itt lehet megadni a NAV-hoz regisztrált Technikai felhasználó adatait

 

A technikai felhasználó adatainak megadása után minden adat látható lesz, hogy a későbbiek folyamán ellenőrizhető legyen a NAV online számla oldalán lévő adatokkal.

Kezdeti lépések, fennakadások

 

Milyen elérhetőségeken tudok kérdezni a program használatával kapcsolatban?

A programon belül a jobb felső sarokban lévő beállítások ikonra kattintva az Általános beállításokon belül az “Írj nekünk” fül segítségével, vagy a segitunk@bizxpert.huelérhetőségre küldött levéllel, vagy az oldalon elérhető „Jivochat” segítségével, tovább facebook csoportunkban is. 

Kiállítottam két számlát teszt gyanánt, lehet töröltetni az adatbázisból, hogy üresen tudjam elkezdeni az éles használatot?

Erre nincsen lehetőség, a programban kiállított számlák NAV bejelentés kötelezettek. Csak a teljes regisztrációt tudjuk törölni. A már létrehozott teszt számlákat ebben az esetben stornózni kell.

A program tesztelését az erre a célra létrehozott DEMÓ adatbázisban van lehetőség kipróbálni.


Hogyan tudom törölni a fiókomat?

Meglévő fiók törléséhez az alábbi adatokra van szükségünk:

·        bejelentkezési e-mail cím

·        regisztráció dátuma

·        ügyfél név

·        cégnév (ha van)

·        írásos indoklás a törlésről

Ha megérkezik ez a kérelem akkor 3 napon belül kiküldünk egy megerősítő e-mailt, hogy „biztosan szeretné töröltetni a fiókját”, ezután a megerősítő válasz után 3 napon belül töröljük a fiókot.

Meddig marad ingyenes a regisztráció?

Regisztrálni minden esetben ingyenesen lehet. A program a jelenlegi funkciókkal ingyenes marad.

Hogyan jutok vissza a főoldalra?

A BizXpert feliratra kattintva visszalép a program a főoldalra.

Applikáció

 

A telefonra letöltöttem az applikációt, de nem tudok bejelentkezni, mi lehet a probléma?

A letölthető applikációk közül a magyar nyelvűt kell választani, mert van nemzetközi verziója is a Bizxpertnek.

Magyar verziók a következő:

Android eseten:



iOS esetén:

Fiókkal kapcsolatos információk

 

Hogy tudom megváltoztatni a céges adataimat?

A jobb felső sarokban található Beállítások ikonra kattintva a Cégem adatai opciót választva tudjuk megváltoztatni az adatokat.

Illetve a középen található cégnévre kattintva is a cégadatok szerkesztése ablak jön elő.

Hol tudom megváltoztatni a belépési adataimat?

Bejelentkezési e-mail cím változtatására nincs lehetőség, viszont a jelszót a „Jelszócsere” menüpontban módosíthatjuk.

Magán e-mail címmel regisztráltam, de a bizonylataimon a céges e-mail címet szeretném használni. Van erre lehetőségem?

A „Cégadataim” menüpontban tudjuk átírni a megjeleníteni kívánt e-mail címet.

Termékkezeléssel kapcsolatos kérdések

 

Meg tudok-e adni további mértékegységet a programban?

Igen, minden további nélkül. (Beállítások – Mértékegységek – Mértékegységek felvétele)

Van lehetőség adatok importálására?

A programba semmilyen adat importálására nincs lehetőség.

Szeretnék vonalkódot, cikkszámot és/vagy VTSZ számot megadni a termékhez. Hol tudom megtenni?

A termék ezen adatainak megadására és a számlán való megjelenítésére nincs lehetőség.

Hogyan lehet a termék egységárát nem egész számmal rögzíteni?

A Beállítások / Termék beállítások / Termékár beállítás menüpontban adható meg, hogy hány tizedesjegyig (max. 4) kezelje a program.

Számlázással kapcsolatos kérdések

 

Ki tudok-e állítani a programban devizás számlát?

A programban csak forintos számlák kiállítására van lehetőség.

Hogyan tudok számlát sztornózni?

A Rögzített számlák menüben ki kell keresni a kívánt számlát és a sztornó gomb megnyomása után van erre lehetőség.

Tudok-e másik számlasablont választani?

Igen, a beállításokon belül a számla sablon menüpontra kattintva választhatod ki a számodra szimpatikus számlaképet.

Hogyan tudok minuszos számlát kiállítani, vagy minuszolni egy tételt a számláról?

Számlán a tétel felvitelénél a mennyiségi egységet negatív előjellel megadva lehetséges.

Tudok e-számlát küldeni a programmal?

A programból elektronikus számla kiállítására nincs lehetőség. A számlák távnyomtatott számlának minősülnek, az Áfa tv. 259. § 5. pontjának elektronikus számla fogalma alapján az Áfa tv. alkalmazásában az e-mailben elküldött és befogadott .PDF állomány is a NAV által elfogadottnak minősül.

Hol tudok az átutalásos fizetési módhoz határidőt rendelni?

Fizetési mód felvételére nincs lehetőség, de a számlán meg tudja adni a fizetési határidőt.

Nem tudom letölteni a távnyomtatott bizonylatot, mit csináljak?

Intranetet használók esetén: ha nem tudja letölteni a bizonylatot távnyomtatásakor, a tűzfalon át kell engedni a szamlazo.bizxpert.hu domaint. Ezután a távnyomtatott bizonylatokat le tudja tölteni.

Ki tudom-e menteni a számláim listáját a könyvelőmnek?

Igen. A számlák listájában elérhető a Számlák exportálása funkció, ami a beállított szűrőfeltételeknek megfelelően lementi a számlák listáját XLSX formátumban.

A funkció a mobil applikáción nem elérhető, de a böngészőkből, akár mobilról is menthető.

Több fiók/cég kezelése

 

Lehet-e több BizXpert fiók egy céghez?

Lehetőség van erre, ugyanis több email címmel való regisztráció esetén a programbanminden fiókhoz beállítható ugyanaz a cég. Azonban egy email címhez/regisztrációhoz nem kapcsolható több cég.

Azonban arra is kell figyelni, hogy amennyiben ezt az opciót választjuk, minden fióknál a számla előtagját különbözőre állítsuk.


Lehet több céget kezelni egy BizXpert fiókban?

Jelenleg csak egy cég rendelhető egy fiókhoz.

Felhasználó kezelés

 

Van-e a programban felhasználó kezelés?

Nincs, több felhasználó kezelése nem megoldott.

Egyszerre lehet-e két felhasználó a programban, különböző eszközről?

Igen, megoldható hogy több helyről, eszközről egyazon időben a regisztrált felhasználóval többen használják a programot.